Ny patient i klinikken

Ny Patient


Pga Covid19 er vi nogle måneder bagefter med tandeftersyn. Derfor vil der også kunne gå noget tid før, at vi kan tilbyde dig en tid.

Har du brug for en ny tandlæge, er du altid velkommen hos os som ny patient. Hvis du vil lade os hjælpe med at passe på dine tænder, skal vi nok give dig en god behandling. Vi tager os af alt det praktiske omkring dit tandlægeskift. Du skal blot bestille tid. Hvis du fortæller os navnet på din tidligere tandlæge, sørger vi for at rekvirere journal og røntgenbilleder, så det er parat ved den første undersøgelse.

Tillid og tryghed er meget vigtigt for de fleste mennesker og det kan tage lang tid at opbygge, specielt i forbindelse med skift af tandlæge.

Vi bestræber os på at gøre skiftet så behageligt som muligt for dig og få opbygget tilliden og trygheden så hurtigt som muligt.

Vi lægger stor vægt på gennemsigtighed i, hvad der skal laves.
  • Du får grundig forklaring af, hvad der skal laves og hvorfor.
  • Vi giver altid skriftligt prisoverslag, så du har overblik over dine udgifter.
  • Vi sætter ekstra tid af og forbereder os, hvis vi ved, at du lider af tandlægeskræk.

Vi fokuserer altid på først at afhjælpe eventuelle akutte problemer, så du kan blive smertefri hurtigst muligt. Dette er måske det eneste, vi når ved første besøg.

Dernæst skal vi have overblik over dit tandsæt og mund. Vi laver en undersøgelse hvor vi registrerer tidligere behandlinger og behandlingskrævende tilstande. Det kan være nødvendigt at tage røntgenoptagelser og lave en tandrensning. Er der behandlingskrævende tilstande, forklarer vi dig, hvad det er og hvordan en behandlingsforløb evt. er. Vi sikrer os, at du selv ser og forstår, hvad og hvorfor der skal behandles. Vi udleverer et overslag over dine forventede udgifter.

Er du indforstået med den foreslåede behandling laver vi en tids- og behandlingsplan og aftaler tider herfor.

Det praktiske

  • Medbring dit sygesikringskort
  • Medbring medicinkort/medicinliste
  • Oplys, om du er medlem af ”Sygeforsikring danmark”, og i hvilken gruppe
  • Fortæl os, hvis du er bange for at gå til tandlæge

Vi tager os af alt det praktiske omkring dit tandlægeskift.

Du er altid velkomme til at besøge klinikken Jernbanegade 75-77, 5500 Middelfart eller ringe til os i vores åbningstid på telefon 64462485

At være patient hos os

Afbud
  • Afbud skal ske senest dagen før hvis muligt, dog allersenest 2 timer før. Et senere afbud vil medføre en udeblivelsesregning. Vi har altid patienter på venteliste, som gerne vil have din tid.
  • Udebliv aldrig fra en aftalt tid. Ved udeblivelse er der udelblivelsesgebyr. Og yderligere gebyr hvis behandlingen vare mere end 45 min.

Betaling
  • Betaling efter besøg.
  • Vi modtager Dankort, kontanter og mobile pay, ingen andre kreditkort eller checks. Der er kontant-hæveautomat nær klinikken.
  • Ved større og langvarige behandlinger betales et depositum efter aftale, som modregnes i den samlede pris

Tillid
På klinikken tager vi os god tid til, at vi kan lære hinanden at kende, og til at tale med dig om din specielle situation og dine ønsker for behandlingen. Det er vigtigt at få afstemt de behandlingsmuligheder, der er, med dine behov og forventninger. I fællesskab skal vi have lagt en plan for behandlingen af dine tænder. Tandlægeskræk er meget almindeligt, især første gang man besøger en ny tandlæge – det har vi stor forståelse for, og vi skal nok gøre alt, hvad vi kan for at hjælpe dig, og for at du skal føle dig velkommen og i gode hænder.